Yoga in Deventer en omgeving2018-06-28T21:19:24+00:00

Yoga in Deventer.

wie is yoga berry in Deventer Epse Twello en Terwolde?

Ook last van hoofdpijn, burn-out, rugklachten, slapeloosheid of hyperventilatie? YOGA kan uitkomst bieden. Zowel in groepslessen als in privélessen heb ik goede resultaten gezien. Welkom in mijn yoga studio in Deventer voor Hatha yoga, wateryoga, meditatie yoga, prive yoga, ouderen yoga en backmitra yoga. Je eerste yogales is gratis.

Welkom in mijn wereld van ontspanning

Yogaberry, in de tijd waarin we nu leven met spanningen, stress en onrust, krijgen we steeds meer behoefte  aan ontspanning, meditatie, mindfulness en stilte. Dit geeft harmonie, balans  en evenwicht in je leven. Yogales kan je hierin dus helpen.

Hoe ik dertig jaar geleden ontspanning kreeg….

Vijfendertig jaar geleden ging ik, yogaberry,  al op zoek naar ontspanning en rust, toen ik verschillende lichamelijke klachten kreeg, zoals hyperventilatie. Ik kwam dus in contact met de yogawereld en vrij snel kreeg ik in de gaten dat de yogalessen meer bleken te zijn dan alleen maar bewegen. Van de fitness yoga ging ik over naar een docent die meer verdieping in de yogalessen bracht en regelmatig naar India ging. Ik ging mij meer interesseren voor chakra’s, mudra’s, pranayama en Patanjali.
Yogameditatie werden een onderdeel van mijn dagelijks leven en bovendien  besloot ik yogadocent te worden. Inmiddels geef ik dus twaalf keer per week yogales op diverse locaties in en rondom Deventer. YogaBerryyoga in Deventer is nu al meer dan 30 jaar een begrip in Deventer, Twello, Gorssel, Epse en Terwolde.

Hathayoga in Deventer uit de bron, India

Na dertig jaar vind ik, yogaberry,  het bovendien nog steeds bijzonder om mijn kennis en ervaringen m.b.t yoga, hathayoga, India, ashrams, goeroes en de chakraleer met de cursisten te delen. Zo haal ik bovendien de yoga in Deventer dus rechtstreeks uit de bron  tijdens mijn vele reizen naar Azie. Wat is er mooier om mijn reis belevenissen hier met de cursisten te delen en inspiratie op in de hele wereld te doen voor de yogalessen!

Hathayoga, yoga in de meest pure vorm

Hathayoga is de klassieke vorm van yoga waarin een evenwicht tussen inspanning en ontspanning centraal staat. De poweryoga, yinyoga, Astangayoga, flowyoga en Vinyasa komen allemaal uit deze bron. De oefeningen zijn dus in principe voor iedereen geschikt en kunnen dus naar je eigen capaciteit en behoeftes worden gedaan. In een hatha yogales worden zowel dynamische als verstilde oefeningen gegeven met naar binnen gerichte aandacht.
Mentale en fysieke grenzen worden op een zachte manier opgezocht en verlegd, waardoor je meer rust zult ervaren, beter kunt slapen, dichter bij jezelf komt en beter in je vel gaat zitten.

Ook ben ik de drijvende kracht achter de wateryoga

Behalve yogales op een matje geef ik ook wateryoga. In zwembad De Schaeck in Twello kun je bovendien wekelijks genieten van wateryoga. Het warme water heeft een ontspannende en rustgevende werking. De opwaartse kracht van het water zorgt voor meer bewegingsvrijheid, dit geeft een extra dimensie aan een yogales!

Ladiesnight in De Scheg

Elke maandagavond is er yogales bij de ladiesnight van 21.15  tot 21.45 uur.

De backmitra, het hulpje voor je rug

Na zoveel jaren yogalessen heb ik dus al heel wat cursisten voorbij zien komen met rugklachten.
Ik wil je graag laten kennismaken met de BackMitra, sinds kort in Nederland en bij mij verkrijgbaar.
Ik combineer bovendien de BackMitra met rugyoga oefeningen in groeps- of priveles, eventueel bij je thuis.
Aan de hand van oefeningen met de BackMitra kan ik je leren rug-, nek- en schouderklachten te verminderen en te voorkomen. Natuurlijk binnen jouw grenzen en mogelijkheden in een voor jou toepasbare vorm.

Privéles, alle aandacht alleen voor jou!

Wanneer je op yogales wilt, maar een groepsles nog een stap te ver is, dan kun je prive-yogalessen bij mij volgen. Hier krijg je dus persoonlijke aandacht op een dag en tijdstip naar jouw keuze. Een prive-yogales is er bovendien ook om je te laten groeien in je spirituele ontwikkeling. De priveyoga in Deventer Epse Twello en Terwolde wordt afgestemd op jouw behoeftes en belangstelling. Ik kom dus ook bij je thuis, je hoeft niet meer de deur uit voor yogaontspanning. Er worden yogaoefeningen gedaan binnen jouw eigen grenzen. Na wat yogaprivelessen kan het zijn dat je aan kunt sluiten bij een groepsles. De laatste jaren heb ik, yogaberry,  het mindfulness principe uit India veel gecombineerd met de mindfulness yoga lessen. De laatste jaren heb ik mij ook gespecialiseerd in yogacoach. Samen kijken we hoe je op de yogawijze naar het leven kunt kijken en naar jouw leven.

Zwangerschapsyoga, voor jou en je baby

Vanaf de derde maand van de zwangerschap ben je welkom bij mij op zwangerschapsyoga.
Ik geef privelessen met een individuele aanpak, gericht op jouw zwangerschap.
De tijd en de datum van de yogalessen bepaal jij zelf.
Bij zwangerschapsyoga geef ik je met Ellen Dijkstra ademhalings- en ontspanningsoefeningen die er voor zorgen dat je ontspannen de bevalling tegemoet kunt gaan.
Gratis ontvang je een zwangerschapsyogaboek en een c.d. om mee te oefenen.

Kijk ook eens naar zwanger

Yoga winkeltje

Ik begeleid je in je yoga ontwikkeling op alle fronten. Je kunt bij mij yogamatten, meditatiekussens, yogaboeken, mindfulness yoga boeken en een yoga C.D. kopen met visualisaties en meditaties.

Kijk ook eens naar de yogareizen  Bali

Lees meer..

yogaberry in Deventer

Gun jezelf yoga in Deventer

  • Herfstdip yoga

Herfstdip yoga, een verdieping in donkere tijden.

Herfstdip yoga en de liefde bij yoga

Herfstdip yoga, waarom

Wanneer de zomer voorbij is dan wordt ons levensritme toch anders. Vaak bewegen we wat minder, zitten we meer in huis en krijgen minder zonlicht. Met yoga compenseer je veel van deze tekorten.  Wees je eens bewuster van je ademhaling. Doe regelmatig pranayama. Doe wat meer asana’s  die de ademhaling stimuleren.

 

Herfstdip yogatips

Buiten de yogalessen om kun je zelf ook veel doen om de herfstdip te verminderen of tegen te gaan.

  1. zoek naast de yoga een actieve manier van bewegen op, zwemmen, eindje hardlopen, enz.
  2. kies voor een ontspannende winteractiviteit, lezen, handwerken of mooie spirituele Dvd’s bekijken.
  3. Maak van het koken een feestje, ieder weekend een leuk gerecht samen met mensen bereiden. Zoek wat meer sociale contacten op.
  4. sauna is heel geschikt voor de winter, geef je immuunsysteem een boast.
  5. probeer wat meer uren te slapen.

 

Herfstdip yoga en de adem

Omdat we wat meer zitten en minder bewegen zijn de yogahoudingen heel goed om de adem bewust intenser te maken. We hebben drie ademruimten, borstademhaling, flankademhaling en buikademhaling. Vaak is het dat de buikademhaling minder gebruikt wordt. Met yoga maken we die buikademhaling dus krachtiger en daarom kun je je goed ontspannen in de herfst. Omdat je in de zomer meer buiten bent, slaap je door lichamelijke inspanning vaak beter. Met yogaoefeningen zorgen we er voor dat door een bewuste ademhaling je ook goed slaapt.

Herfstdip yoga en de chakra’s

In september start er dus elk jaar weer een chakra yoga cursus. Tien weken lang zijn we ons bewust van de chakra energieën. Deze cursus is een combinatie van theorie, elke week ontvang je informatie per email, en de yogaoefeningen.  De yogaoefeningen  passen bij het desbetreffende chakra. Deze combinatie van theorie en praktijk geeft je inzicht in jouw energiehuishouding.

herfstdip en yoga

herfstdip en yogaverdieping

De herfst en de winter zijn dus uitermate geschikt voor yogaverdieping. Doe eens elke dag veel zonnegroeten of de vijf Tibetanen. Ook de yoga asana’s kun je eens wat langer aanhouden. Zelf lees ik dus wat meer de mooie yogaboeken. Niet de yogaboeken met yogaoefeningen maar boeken als: autobiografie van een yogi of de Swabhawat van Saswitha. Trakteer jezelf eens op wat privelessen yoga voor meer verdieping

 

 

Wie is Yogaberry? Ik ben Berry Steenbruggen, geboren en getogen in 1958 te Deventer. Na mijn schoolopleiding […]

Mijn Yoga winkeltje, Kom binnen.