Burn out Deventer

Burn out, hoe draai je het proces om?

Burn-out Deventer, van opgebrand naar energie en rust

Burn-out Deventer voor energie

Bij een burn-out heb zit je vaak in een vicieuze cirkel zit. De eerste signalen bij een burn-out zijn vaak hoofdpijn, moe, slecht slapen, een kort lontje concentratieproblemen. Later worden deze gevoelens vaak heftiger, je komt je bed niet meer uit. Een dag lijkt een eeuwigheid te duren en zelf angst is mogelijk bij een burnout. Bij burn-out Deventer hebben we een complete aanpak van je burn-out. Niet alleen het ontspannen  passen we toe, maar ook ademtechnieken, therapie en mudra’s.  Deze complete aanpak helpen je uit het burn-out dal.

Burn-out, ga eens goed aarden

Bij een burn-out kun je vaak spanningen niet ontladen/loslaten. Bij burnout Deventer leer je door aardingsoefeningen om de spanningen wel te ontladen. Dat “aarden” is voor veel mensen iets zweverigs, maar heb jij je benen wel eens goed gebruikt om spanningen te ontladen? Veel mensen lopen hard of fietsen om te ontspannen.

 

Burn-out Deventer, ga eens goed aarden

 

Burn-out, grenzen voelen

Bij een burnout ben je vaak over grenzen gegaan. Grenzen die je zelf niet meer voelde. Bij Burn-out Deventer zijn we ons bewust van een optimale spanning voor een maximale ontspanning. Je kunt zelfs burn-out raken bij te weinig spanning, daarom die optimale spanning bij yoga. De yoga oefeningen worden vaak gedaan in combinatie met de adem. De adem geeft ook aan hoe het is gesteld met de spanning. Ik zeg wel eens als grapje “laat mij zien hoe je ademt en ik vertel je hoe gespannen je bent”.

Burn-out, pak het met een paar privelessen aan

In een “gewone” groepsles komen veel aspecten aan bod om je burn-out aan te pakken. Maar bij een priveles kunnen we ons helemaal richten op jouw klachten bij de burn-out. Ik kom zelfs aan huis, want door ervaring weet ik dat het uit huis gaan al een belemmering kan zijn. Je hebt dan burn-outlessen  in je eigen vertrouwde omgeving. Ook op een tijdstip wanneer het jou uitkomt.

 

Burn-out Deventer, voor een complete burn-out aanpak

Burn-out, pak ook de psychische kant aan

Bij een burn-out is het heel goed om niet alleen de fysieke kant aan te pakken maar ook de mentale kant ervan. Kun je gemakkelijk je grenzen aangeven? Hoe zit het met perfectionisme, moet alles voor 100% gaan? Je hoeft daar niet meteen voor naar een psycholoog, een yogadocent of maatschappelijk werker kan je hierin ook al wel ondersteunen.

 

By |2019-01-09T10:37:18+00:00januari 9th, 2019|Diversen|0 Comments

About the Author:

Mag ik me even voorstellen? Ik ben Berry Steenbruggen, geboren en getogen in 1958 te Deventer. Na mijn schoolopleiding ging ik werken voor een grote computerfabrikant. Een prima job, maar ik was niet gelukkig. Al snel kwam ik erachter dat ik dit niet mijn verdere leven wilde doen. Op dat moment kwam ik in aanraking met yoga. Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt en ik ging op les. Hoe meer lessen ik volgde, hoe beter ik me weer voelde. Ik vond verdieping in yoga. Al snel werd yoga niet alleen onderdeel van mijn dagelijks leven, maar ook een manier van leven! Ik werd yogadocent en zo ontstond Yogaberry, waar ik na dertig jaar nog steeds trots op ben. Het geeft mij nog steeds veel voldoening om datgene wat ik zelf van de yoga ontvang aan anderen door te geven. Een mooie toevoeging zijn de bijscholingen die ik tijdens mijn vele Azië-reizen heb gevolgd. Prachtig om yoga uit de bron aan mijn cursisten te kunnen geven.