liggende yoga oefeningen in Deventer

LIGGENDE YOGA OEFENINGEN, LANGUIT OP JE MATJE

Afgelopen weken zijn we ons tijdens de yogalessen bewust geweest van het loslaten van spanning.  We hebben de liefdesenergie gevoeld en ervaren wat yoga voor je kan betekenen bij stress.

Vorige week zijn we op zoek gegaan naar grenzen. Het kan zijn dat je je grenzen tijdens de yogales aanvaard hebt of juist overschreden hebt. Omdat je misschien mijn grenzen aanhield tijdens de oefeningen in plaats van die van jouzelf had je misschien spierpijn?

De komende week gaan we de hele yogales besteden aan liggende oefeningen. Een heerlijke, ontspannen en rustgevende les, die je dichter in jezelf laat keren.

LIGGENDE YOGA OEFENINGEN MET EEN GROOTS EFFECT

Liggende yoga oefeningen hebben veel mooie bijkomstigheden!
Allereerst de buikademhaling in een liggende houding. Hoe mooi kun je met de handen op je buik deze prachtige ademhalingstechniek voelen en beleven terwijl je languit op je rug ligt.

Dan het aarden… Misschien een beetje hard languit op de grond, maar hoe groot is het aardingseffect wanneer je over je volle lengte contact maakt met de aarde.
Bij staande oefeningen maken alleen je voetzolen contact met de grond. Lig je echter languit op de yogamat, dan zijn er veel meer raakvlakken en waardoor je optimaal kunt aarden.

liggende yoga oefeningen

LIGGENDE YOGA OEFENINGEN, KOM DICHTER BIJ JEZELF

Liggende oefeningen zijn bovendien meer rustgevend dan staande oefeningen.
Je kunt je beter ontspannen wanneer je languit op je matje ligt. Ook kun je gemakkelijker en langer je ogen gesloten houden wanneer je languit ligt en minder snel duizelig worden. Wanneer je ogen gesloten zijn, word je niet afgeleid door de omgeving. Je kijkt niet rond in de lesruimte en je ziet niet wat degene naast je doet. Het gaat er immers om hoe jij de oefening uitvoert, voelt en beleeft!
Vaak zijn liggende oefeningen eenvoudiger uit te voeren dan zittend of staand en hoef je alleen maar te luisteren hoe ik de oefening inspreek, zonder naar mij te kijken.

Bij liggende yoga oefeningen is het dus veel eenvoudiger om in jezelf te keren en dichter bij jezelf te blijven. Wanneer je ligt, word je minder afgeleid door je omgeving . Ook interesseert het  je minder of  degene die de oefening naast je misschien de oefeningen veel beter doet dan jezelf.

En mocht je na de laatste liggende oefeningen in slaap zijn gevallen, het wakker maken zit vanzelfsprekend bij de yogales inbegrepen!

Kijk eens waar je de liggende yoga oefeningen kunt bewust worden

liggendeoefeningen

By |2017-06-05T11:08:16+00:00april 23rd, 2017|Diversen|0 Comments

About the Author:

Mag ik me even voorstellen? Ik ben Berry Steenbruggen, geboren en getogen in 1958 te Deventer. Na mijn schoolopleiding ging ik werken voor een grote computerfabrikant. Een prima job, maar ik was niet gelukkig. Al snel kwam ik erachter dat ik dit niet mijn verdere leven wilde doen. Op dat moment kwam ik in aanraking met yoga. Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt en ik ging op les. Hoe meer lessen ik volgde, hoe beter ik me weer voelde. Ik vond verdieping in yoga. Al snel werd yoga niet alleen onderdeel van mijn dagelijks leven, maar ook een manier van leven! Ik werd yogadocent en zo ontstond Yogaberry, waar ik na dertig jaar nog steeds trots op ben. Het geeft mij nog steeds veel voldoening om datgene wat ik zelf van de yoga ontvang aan anderen door te geven. Een mooie toevoeging zijn de bijscholingen die ik tijdens mijn vele Azië-reizen heb gevolgd. Prachtig om yoga uit de bron aan mijn cursisten te kunnen geven.